נגישות
....
שלום, אורח
שם משתמש סיסמה זכור אותי
מילות מפתח
החיים בעולם המודרני חושפים את האוכלוסייה הכללית לגורמי סיכון רבים למחלת לב כגון: יתר לחץ דם, סוכרת, רמות כולסטרול גבוהות, עישון, הרגלי תזונה לא טובים וחוסר פעילות גופנית. מחלות לב הפוגעות בתפקוד הלבבי שכיחות מאוד עקב זאת.

בפורום קרדיולוגיה (פורום לב) זה ניתן לקבל תשובות בכל הנושאים הקשורים לתחום הקרדיווסקולרי: מחלות לב, בריאות לב, התקפי לב, צנתור לב, מחלות לב כלילית, שיקום אחרי התקף לב, סימנים להתקף לב, אי ספיקה, אפידמיולוגיה ומניעה קרדיווסקולרית, פרמקולוגיה קרדיווסקולרית, טיפול נמרץ, קיצוב ואלקטרופזיולוגיה, מומי לב, אקוקרדיוגרפיה, קרדיולוגיה גרעינית, ועוד נושאים נפוצים בתחום הלב.

פורום קרדיולוגיה (פורום הלב) זה מנוהל ע"י שני קרדיולוגים (רופאי לב) מומחים מטעם האיגוד הקרדיולוגי בישראל: פרופ' יהונתן חסין ודר' אלכס דדשב.

האיגוד הקרדיולוגי בישראל מנוע מלתת המלצות על רופאים, תרופות או מכוני לב

נושא מבחן מאמץ ורצון להתחיל פעילות גופנית

מבחן מאמץ ורצון להתחיל פעילות גופנית 14 מאי 2019 15:03 #11756

  • יוני
  • יוני's Avatar
שלום
אני בן 31 בדיקות דם תריסיות תקינות אקו דופלר במנוחה תקין אק"ג במנוחה תקין צילום חזה תקין תקין ועוד בדיקות אחרות תקינות. עודף משקל של 15 ק"ג דופק ממוצע 84 לפעמים דופק במנוחה של מעל 100 עד 120 שנבדק ויצא כסינוס טכיקרדיה ללא הפרעות.
שאלתי אליך בעבר הייתי בכושר שיא רץ בזמן האחרון לא עשיתי ספורט חודשים שלא עשיתי אז הכושר נמוך מן הסתם.. עשיתי מיוזמתי מבחן מאמץ ארגומטריה שיסתיים תוך 7 דקות אם הגעה לדופק מטרה אפילו טיפה מעל הדופק מטרה 190 באחוז אחד יותר הגעתי לשלב 3
ללא עדות לאיסכמיה ללא עדות לאריטמיה וללא עדות להפרעת קצב
לפי תרשים האק"ג...... האם זה שהגעתי לשלב 3 לדופק של 190 ב7 דקות אמור להגביל אותי מלעשות ריצה? אני רוצה לחזור לריצה כמובן שבהדרגה ובריצה קלה בהתחלה אבל דופק של 190 ב7 דקות אם הגעה לשלב 3 מה דעתך ? מותר לי להתחיל? לאור הנתונים..
מה דעתך ?

מבחן מאמץ ורצון להתחיל פעילות גופנית 15 מאי 2019 11:16 #11759

שלום ליוני
בהנחה כי אינך לוקה במחלת לב כלשהי אין מניעה ואפילו רצוי כי תקיים פעילות גופנית סדירה בעצימות בינונית (כולל ריצה) כהרגל חיים.
מבחן המאמץ שאתה מתאר מצביע על כושר גופני ירוד. מקווה כי עם הזמן תוכל לשפר את הכושר הגופני כך שתגיע לדופק המירבי במהלך פעילות ממושכת מזו שהייתה במבחן המאמץ.
חשוב לבצע הפעילות בצורה הדרגתית ומושכלת
בברכת בריאות שלימה
פרופ' י.חסין
Powered by פורום קוננה